Başarı Hikayeleri

Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü

Tigem

Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü(TİGEM), ülke geneline yayılmış 24 tarım işletmesi ile Türkiye’nin çiftçilerine tarım teknolojisi ve girdi kullanımı konularında öncülük yapmakla görevli bir İktisadi Devlet Teşekkülüdür. Çiftçilerimize Türkiye genelinde kullanılan sertifikalı hububat tohumluğunun % 70-80’i, yem bitkileri tohumluğunun % 65’i TİGEM tarafından üretilip satılmaktadır. 81 ilde toplam da 284 bayi ile çiftçilerimize hizmet vermektedir.

 

Proje Amacı

Proje öncesinde TİGEM dahilinde yapılan satışlar elle tutulmaktaydı. Bu durum çoğu yerde takibi zorlaştırıyor, süreç içerisinde tıkanıklığa yol açıyor ve anlık veri takibini güçleştiriyordu. Bununla beraber eldeki üretimin adil dağıtılamaması da büyük sıkıntı oluşturuyordu. Projenin temel amacı, TİGEM içerisindeki satış sürecinin otomatize edilmesi, müşterilerin internet üzerinden tüm sipariş ve ödeme işlemlerini halledebilmesi, süreç içerisinde tıkanan yerlerin tespit edilebilmesi, satış ve stok verilerinin doğru bir şekilde anlık olarak kaydedilebilmesidir.

Çözüm ve kullanılan ürünler

TİGEM sisteminde farklı kullanıcılar için 6 adet modülden oluşan bir yazılım sistemi oluşturulmuştur.

İlk modül TİGEM’in müşterileri için oluşturulmuştur. Yazılım içerisinde sipariş oluşturma, oluşturulan siparişi takip etme, ödeme gerçekleştirme veya teminat mektubu kullanabilme gibi işlemlerin tamamı yapılabilir. Böylece çiftçilerin tamamı online olarak sipariş talebinde bulunabilecek, ödeme işlemlerini gerçekleştirebilecek ve siparişlerini sorgulayabilecektir.

İkinci modül TİGEM’e bağlı işletmeler için oluşturulmuştur. İçerisinde, teslimat işlemleri (bayi, kurum, çiftçi ve üretim amaçlı siparişler için) cari ve stok raporları, işletmeden yapılan siparişlerin takibi, durum analizi, işletme teminat mektubu işlemlerini barındırır.

Üçüncü modül TİGEM’in yöneticileri için oluşturulmuştur. İçerisinde yönetimsel bazda işlemlerin takip edildiği işlevlerin tamamını bulundurur. Bunlar, sipariş takibi ve yönetimi (iptal, aktarma, düzenleme), ödeme takibi (peşin ve teminat mektubu ile ödemeler için), stok takibi ve yönetimidir. TİGEM’e bağlı tüm işletmelerin yaptığı satış işlem süreçlerinin takibini kontrol altında tutmaktadır.

Dördüncü modül TIGEM ile çalışan bankalar için oluşturulmuştur.  Müşteriler, TİGEM tohumluk satış uygulaması üzerinden ödemelerini bu modül sayesinde gerçekleştirmektedirler. Şu anda Halk Bankası ve Vakıfbank ile entegrasyonu bulunmaktadır.

Beşinci modül akıllı dağıtım sistemidir. TİGEM tarafından üretilen tohumlukların ekilebilecekleri bölgelere göre ve yıllık üretim miktarının belirlenen çerçevede eşit miktarda dağıtılabilmesi için akıllı dağıtım sistemi oluşturulmuştur. Bu kapsamda müşterilerin talep ettikleri tohumlar otomatik olarak dağıtılmaktadır.

Altıncı modül ön talep sistemidir. 2012 yılı için TİGEM tarafından alınan karara göre gelen tüm talepler normal satış sezonundan önce toplanıp TİGEM tarafından değerlendirmeye alınmıştır. Bu değerlendirmenin büyük kısmı akıllı dağıtım sistemi sayesinde yapılmıştır.


Sentim Bilişim bir Holding Şirketidir.